Till kamilla

Fick en trevlig kommentar från en läsare som också ställde lite frågor. Jag går inte in på några vidare detaljer ang vår ekonomi, men jag ska försöka ge en klar bild.

En del berättade jag i storyn om hur jag blev mammafierad som finns i arkivet. Jesper hade inget jobb när jag blev gravid, och jag gick enbart i skolan, vilket jag fortfarande gör. Jag hade dock tjänat ganska bra när jag sommarjobbade vilket hjälpte oss så vi kunde köpa allt ett barn behöver. Sedan löste vi det så att vi bodde i en väääldigt liten trea i min mammas hus. Alltså som i vilket två familjshus som helst. Väl där fick Jesper tillsist jobb, och från den dagen hat vi sparat pengar. Och så är det väl så det är. Vi har levt billigt men ändå unnat oss när vi kunnat.

Och hur vi kan bo som vi gör nu - vi valde att flytta 1,5 mil utanför stan, körtiden är i princip densamma som vi hade innan, men vårt radhus kostade kanske en 5e del av vad motsvarande gör där vi bodde innan. Så nu bor vi utan lån, och med en lite högre hyra än vad man kanske önskar för bostadsrätt. Men fortfarande billigare och finare än en motsvarande hyresrätt. Vi trivs super bra, och vi sparar fortfarande ganska mycket pengar.

Sen frågades det om hur jag får livet att gå i hop med barnen och skola och allt. Och nyckeln till det är fyra saker: min man, Jesper. Min mamma. Min envishet och slutligen att jag hat fått lära mig att acceptera kaos. Mao, livet går ihop för att det måste:)

Hoppas kamilla blev nöjd! Är det någon annan som undrar något så fråga på! Det blir lättare att skriva då;)



Kommentarer
Kamilla

Tack för svaret. Är glad för er skull och önskar er all lycka i framtiden!



Med vänlig hälsning

Kamilla

2012-06-01 @ 22:58:01


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0